BHV - Bedrijfshulpverlening - Basishulpverlening

(BHV) Bedrijfshulpverlening (BHV)

| BHV TRAINING ALPHEN AAN DEN RIJN | BHV TRAINING NIEUWKOOP | BHV EVENT NEDERLAND |

BHV | BEDRIJFSHULPVERLENING | BASISHULPVERLENING

Fire Rescue B.V. is de meest uitdagende en praktische opleider van Nederland. Veel van onze ideeën worden overgenomen door andere opleiders en drukken daar hun eigen stempel op. Dit vinden wij als opleidingsinstituut prachtig en waarderen het enorm. Zo worden Nederland steeds veiliger en worden meer mensen enthousiast om bedrijfshulpverlener te worden. Naar de toekomst toe zullen steeds meer organisaties, instellingen en verenigingen een BHV organisatie nodig hebben. Fire Rescue B.V. biedt graag zijn hulp aan. Andere opleiders noemen zichzelf de goedkoopste opleider van Nederland. Wij denken daar anders over. Bij ons krijgt u veel meer professionaliteit voor minder geld. Dit zeggen wij niet alleen, dit zult u ervaren. Daag ons uit.

webshop icon

Bedrijfshulpverlening (BHV) is de hulp die wordt verleend bij ongewenste gebeurtenissen in een organisatie, die
de veiligheid en/of gezondheid van de werknemers en andere aanwezigen bedreigen (zoals brand en ongevallen)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bedrijfshulpverlening

De bedrijfshulpverlening neemt een prominente plaats in als het gaatom brandveiligheid en de respons
op een dreigende situatie, zoals eerste noodhulp of dreigende brandcalamiteit.

Bij het vaststellen van uw BHV organisatie maakt Fire Rescue gebruik van een aantal essentiele
vraagstellingen. De antwoorden op deze vragen, vormen de basis voor uw BHV training. Elke
training is bij ons uniek en dat merkt u meteen tijdens onze les.

- Is de BHV organisatie voor brandbestrijding en acute hulpverlening bij calamiteiten inhoudelijk toereikend?
- Is de BHV organisatie op de betreffende lokatie recentelijk getraind op het functioneren in noodsituaties?
- Is de alarmering van de Bedrijfshulpverlening conform de afgesproken procedures geregeld?
- Verloopt de samenwerking tussen de BHV organisatie en de hulpverleningsdiensten goed?
- Reageert de BHV organisatie op locatie adequaat op calamiteiten?
- Wat was het laatste incident, waar uw BHV organisatie heeft moeten optreden?

BHV is niet zomaar Bedrijfshulpverlening. BHV moet maatwerk zijn. Als we de zorg als voorbeeld nemen,
zien wij dat daar een ander soortige inzet en samenwerking wordt gevraagd tussen zorginstellingen en
de betrokken hulpverleners. Minder tot niet-zelfredzame bewoners brengen risico's met zich mee,
welke door goede training en voorlichting, met bedrijfshulpverlers moet worden gedekt.
Het is erg belangrijk dat de mindset in zorginstellingen, is gericht op het beperken van risicovolle situaties
(vluchtroutes niet blokkeren, aanwezigheid van BHV, controle brandblusmiddelen, enz.) en dat het personeel
verantwoordelijkheidsbesef toont, wil leren van voorgaande calamiteiten en veiligheid vanzelfsprekend wordt.

Veiligheid kent verschillende dimensies:

  • Veiligheid voor het personeel;
  • Veiligheid voor bezoekers;
  • Veiligheid voor derden;
  • Veiligheid voor de samenleving;
  • Veiligheid voor Uzelf is het allerbelangrijkste.

De bedrijfsveiligheid en de daarbij behorende brandveiligheid wordt bereikt als bepaalde schakels samenvallen.
Het is dan ook een samenspel tussen:

  • de mens (menselijke kenmerken);
  • de organisatie (procedures, plannen taken, rollen);
  • de bouwkundige en installatietenchnische voorzieningen (gebouwkenmerken);
  • het feitelijke gebruik van het gebouw;
  • het repressievermogen van de brandweer